TENA per le farmacie

Attingiamo alla nostra esperienza per offrire prodotti innovativi e servizi di supporto al fine di aiutarti a soddisfare le esigenze dei tuoi clienti e della tua attività.

 

A quarter of men over the age of 40(1) and women over the age of 35(2) experience urine leakage. And with an increasing ageing population the prevalence is growing. That’s a significant proportion of your customers, many of whom are embarrassed to discuss their condition, and don’t use the appropriate protection(3-5). 

That means adapting their lifestyle around the condition, which has an impact on both their self-esteem and quality of life(6). But together, we can change this. 

At TENA, we have over 50 years of experience in incontinence care, and we are dedicated to opening up the conversation and helping you to provide the right products in the right way for each of your customers. 

With comprehensive training and in-store support tools that help you approach customers, as well as an innovative product range to meet every need, TENA partner you to provide tailored incontinence care that will make a real difference.

1 in 4 men

over the age of 40 experience urine leakage, including drips and dribbles. [1]

Illustrazione di 1 uomo su 4

Whilst 1 in 4 men over 40 suffer from urine leakage (post micturition dribble and terminal dribble), 1 in 8 men experience urinary incontinence (the complaint of involuntary leakage of urine) at some point in their life. [2]

1 in 4 women

over the age of 35 experience urine leakage, including little leaks. [2]

Illustrazione di 1 donna su 4

Bibliografia:

1Irwin DE et al. Worldwide prevalence estimates of lower urinary tract symptoms, overactive bladder, urinary incontinence and bladder outlet obstruction. BJUI 2011;108:1132-1139.
2Abrams et al. Incontinence, 5a EDIZIONE 2013. 5a Riunione internazionale sull’incontinenza. Parigi. Febbraio; 2012.
3Percezioni relative al dialogo con parenti e/o amici sulla perdita accidentale di urina; tracciabilità del marchio IPSOS, utenti con età compresa tra 35 e 45 anni, Stati Uniti, Francia, Germania, 2010.  
4Studio SCA 2013, uomini di 40+ anni, Regno Unito, Stati Uniti, Germania, Italia, Messico, Russia, metodologia di auto-segnalazione, dati in archivio, non pubblicati.
5Altre soluzioni comprendono assorbenti e prodotti igienici femminili, medicinali, interventi, aggiunta di materiali in tessuto e improvvisati all’interno della biancheria intima, nessuna soluzione; tracciabilità della salute marchio IPSOS, utenti con età compresa tra 35 e 45 anni, Stati Uniti, Francia, Regno Unito, Germania, 2010. 
6Comitato per la promozione della continenza dell’ICS. Settimana mondiale della continenza. Disponibile su: http://www.ics.org/committees/continencepromotion/wcw